Prosjekt skiglede – fortsettelsen (2011)

I 2011 hadde jeg utallige unnskyldninger for ikke å komme meg ut på ski, men endelig – en dag i februar fikk jeg levert inn skiene til preparering/gliding og et par dager etter (på en fredag) var de klare. Skiene ble hentet og nye skisko (i passe str.!) ble innkjøpt og med et fantastisk værvarsel for den kommende lørdagen var det ikke lenger noen unnskyldning som var gyldig når en venninne lurte på om vi skulle på skitur den lørdagen.

Så til skogs bar det  – i det nydeligste vinterværet som Trondheim kan oppvise. Og det geniale med lørdager er at folk flest har det travelt med å fly i kø på shoppingsentre, så man har marka nesten helt for seg selv Very Happy

Skiglede?? Ja, faktisk… et snev av skiglede var å finne den lørdagen. Koste meg i vakkert vær med fine preparerte løyper og hyggelig selskap. Og det beste av alt: Ingen gnagsår og ingen altoverskyggende redsel for nedoverbakkene. Så da var det vel håp da… selv for en som har hatet ski i alle år?

Jeg kommer nok alltid til å være et sommermenneske og foretrekke fotturer, men om jeg klarer å komme meg til skogs på ski noen helger i løpet av en vinter, så skal jeg være fornøyd. Da har jeg klart å snu om på en mental barriere som jeg ikke trodde jeg noen gang skulle bryte ned.

Utrolig hva naturen kan gjøre med et menneske Very Happy

Må innrømme at dørstokkmila er mye lengre når jeg skal ut på ski enn når jeg skal gå på beina, så det ble et par uker til neste skitur.

Men omsider, igjen med drahjelp fra en venninne, ble det tur, og jammen var jeg glad for snøen som hadde kommet rett før helga! Var fantastisk føre, men isen lurte like under den lille snøen som hadde kommet. Isete spor prøvde jeg  påska 2010, og etter den turen erklærte jeg skisesongen for over med en bakdel som var både gul og blå Embarassed

Et par skiturer til ble det i 2011, inkludert tur på klisterføre (uff!) og uten vennskapelig drahjelp.  Ikke all verdens med skiturer denne sesongen heller, men jeg konkluderte i allefall med at skigleden var funnet på tampen av skisesongen.

Tiden skulle vise at det ikke hjalp så mye for skisesesongen 2012.

Legg gjerne igjen en kommentar!

