«Sykkelnybegynner» – på en måte

Værmessig har helgen vært bob-bob. Forsatt svinkaldt, men snøen har iallefall atter en gang forsvunnet fra veranda og hage. Forhåpentligvis for siste gang denne våren.  Gårsdagen var relativt trasig værmessig. Iskaldt, overskyet og duskregn/lett snø i lufta. Ut på tur måtte vi likevel, så vi kjørte til Lohove og gikk derfra og opp til Estenstadhytta hvor det vanket kaffe og kanelbolle ved peisen. Retur til Lohove via Kleivavegen. Ikke den mest spennende og innholdsrike turen, men tur er tur og bedre enn ingen tur!

Dagen i dag (søndag) startet ganske overskyet, men ble gradvis bedre utover dagen med en god del sol faktisk. Ingen temperatur å snakke om, men herlig med sol uansett. Halv elleve startet vi på en kjapp gåtur inn til Rønningen Gård fra Smistad anført av Gøril og Per som ikke er kjent for saktegåing. Ny runde med kaffe og kanelbolle. Herrrrrlig! Når barnefamiliene begynte å bli vel mange evakuerte vi hytta.

Vel hjemme igjen var planen å ta oss en sykkeltur. Hadde vært innom Klæbu for å hente KE sin sykkel bare for å oppdage at min pumpe ikke hadde rett ventil til hans dekk. Dermed ble sykkeltur utsatt til han dro hjem. Da satte jeg meg på sykkelen for første gang her hjemme på 5-6 år. Julas sykkeltur på Cuba ga lyst på mer utesykling, så endelig er min blå hybrid hentet frem fra bua og klar for bruk etter en kjapp runde innom Birk Sport for vårservice i går. Skuffende at de ikke har byttet slange i forhjulet som de sa de hadde gjort, for når sykkelen ble tatt frem etter turen til Rønningen var forhjulet flatt igjen. Hadde heldigvis en reserveslange liggende så vi fikk byttet.

Dagens sykkeltur gikk opp Fortunalia mot Jonsvatnet og videre til Bratsberg og Risvollan før retur hjem. Usikker på hvor langt det er for sykkelcomputeren virka ikke. Pleide å sykle denne «litjrunden» om Jonsvatnet før når jeg sykla mye, så det er en kjent rute. Møtte masse syklister på turen, men samtlige syklet motsatt vei av meg. Med unntak av to stykker som jeg sykla forbi opp Fortunalia så jeg ingen andre som syklet samme vei som meg. Kjente det godt i beina at jeg har vært i aktivitet hver eneste dag denne uka, så bør vel snart legge inn en hviledag, men ikke i morra. Da har jeg avtalt spinning med Gøril.

Alt i alt en relativt aktiv helg til tross for at været ikke har vært strålende.

Min blå hybrid

Legg gjerne igjen en kommentar!

