Tur-O på Fuglmyra – del 2

Torsdag var jeg i skogen igjen. Planen var å finne de siste postene på kartet over Fuglmyra, og det gikk som planlagt. Disse postene lå i et område jeg aldri hadde satt mine ben før jeg begynte med tur-o for 2 år siden. Dette er min tredje sesong som turorienterer, og det geniale med konseptet er at man opplever markaområdene på en helt annen måte. Jeg trodde jeg kjente Estenstadmarka ganske godt etter å ha travet rundt der i nærmere ti år, men nei… turorienteringen viste meg nye sider og nye områder av en kjent og kjær «nærmark». Jeg ble hekta fra første post våren 2010, og for meg er sesongstart i turorienteringen vårens vakreste eventyr. For de interesserte: Sjekk  http://turorientering.no/. Kanskje finnes det et slikt opplegg i ditt nærområdet også!

Dagens runde

Værmessig var ikke kvelden det helt store, men greit nok. Skyet, oppholdsvær og litt vind må vel sies å nesten vær finvær i denne delen av landet. Lite folk i skogen, men masse fugler som kvitret i vei. Deilig!

Ingen store problemer med å finne noen av postene. Trodde kanskje jeg ville måtte komme til å lete litt etter et par av dem, men det gikk lettere enn forventet å finne dem. Ingen tvil om at jeg har lært mye mht. hvordan lese kartdetaljer de to foregående årene-

Utsikt mot Rosten/Heimdal

Kalenderen sier vår. Været sier "ta med en lett dunjakke til bruk i pauser"

Rotekte kunst! Råstilig å se på 🙂

Det var til og med kunst på kunsten. Naturen gir mange opplevelser for den som har øyne og ører med seg.

Utsikt mot Bymarka og Gråkallen

Snakk om å ikke se skogen for bare trær da!

Legg gjerne igjen en kommentar!

