Helgestart på Ladestien

På vei mot Rotvoll

Jeg er ikke den som sliter ut skoene mine på Ladestien. Som regel foretrekker jeg å finne veien opp i skogen hvor man slipper å gå i kø, men i dag orket jeg ikke tanken på å slite rundt i slushsnø. Etter å ha våknet til snø som drysset fint ned fra himmelen og kun 2 grader følte jeg for å oppsøke en del av byen hvor våren kommer tidligere enn i marka, og da er Ladestien det naturlige valget. Regnet med å slippe køgåing fredag rett etter jobb og det gjorde jeg. En del joggere ute, men ingen folkevandring slik det kan være i godværshelger.  Gikk fra Korsvika mot Leangen og tilbake. Solglimt og grei temperatur på vei mot Leangen. På vei tilbake blåste det litt opp og temperaturen sank betraktelig fordi sola fant det for godt å stikke av. Gikk en del byger ute i fjorden, men slapp heldigvis å stifte noe nærmere bekjentskap med dem på turen. Var stokk stiv i beina etter at jeg i går fant ut at det var på tide å begynne å trene styrke på beina igjen (etter 3 års opphold), men ble neppe verre av gåturen på knappe 9 km. Ettermiddagens utflukt ble avsluttet med en liten tur innom 3T og solariet der. Nytter jo ikke å vente på sola her i Trondheim. 

Fyrlykt like ved Grønnstein

Sponhuset som har verdens beste (?) vafler

Idyll med Fosenalpene i bakgrunnen

Vakre Leangen Gård

Noen trær har definitivt kommet lenger med sommerdrakten enn andre

Munkholmen med deler av Bymarka i bakgrunnen

Ett av mange krigsminner langs Ladestien

Rester av gammel brygge?

Utsikt fra Ladehammeren mot Nutec og bykjernen. Det nye Clarionhotellet på Brattøra synes godt i terrenget.

Dagens rute

Legg gjerne igjen en kommentar!

