Fredagskveld i skogen

Etter 3 uker uten tur i norsk natur var det vanvittig deilig å endelig komme seg ut på turorientering i Estenstadmarka. Man kan ikke akkurat si at været spilte på lag for på turen som varte i omkring 3 timer hadde jeg regn, sludd, snø, hagl og sol. Slå den! Vi har i allefall mye vær her oppe, om enn ikke alltid det fine været vi ønsker oss. Dog…. 1.  juni skulle jeg gjerne sett at vi slapp sludd, snø og hagl.

Til tross for været var det en herlig tur i nyutsprunget, frodig norsk natur. Det er flott å gå tur i sydligere strøk også, men det kan ikke måle seg med turer i den norske naturen. Den er fantastisk!

Hvitveisen dekker markabunnen nå

Postene jeg lette etter fant jeg uten spesielt store problemer og nok en gang fikk jeg se nye sider av marka – rett utenfor hovedstier hvor jeg har trasket mang en gang. Så utrooolig fasinerende å bli kjent med marka på nytt på denne måten. Jeg kan ikke gjenta mange nok ganger at turorientering er en aktivitet jeg anbefaler til alle som liker å være på tur. Turen får en helt ny dimensjon med kart og kompass i hånda. Prøv!

Snøen holder fortsatt stand i Estenstadmarka, men det minker (til tross for nysnø!!)

Marka hadde jeg så godt som helt for meg selv. Fredag kveld med relativt dårlig vær er vel tv-kveld for de fleste, men jeg er glad jeg tok turen ut. Spesielt når jeg hadde den helt for seg selv og ble småimponert over egen evne til å finne poster som jeg for et par år siden ville leita tulling etter. Happy 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

