Hjernen er alene….

Lenge siden siste runde i skogen på leting etter poster, men endelig… i kveld var det både tid og anledning til å ta seg en runde i skogen. Nyyydelig sommervær i Trondheim i dag så jeg regnet med en fin kveld i skogen.

Utsikt mot øst fra en liten kolle i Røstadmarka

Røstadmarka var dagens mål; et område jeg ikke går tur i til vanlig. Kun når jeg leter etter poster er jeg i dette området. Spennende å se noe nytt, men også mer krevende enn om jeg orienterer i mer kjente områder.

Totalt ut av det blå dukket denne hvilebenken opp. Ingen sti eller merking ledet hit, så den er en fin, liten hemmelighet 🙂

I kveld virket det som om hjernen var alene…. Rota mye på flere poster og endte opp med å finne kun 6. De resterende 5 må vente til en annen kveld siden jeg ikke hadde tid til å vase rundt i skogen i hele kveld. Ull må vaskes og sekk må pakkes til helgens fjelltur som starter rett etter jobb i morgen., så etter 3,5 timer i skogen ga jeg meg og tuslet tilbake til bilen.

Vakker utsikt mot Jonsvatnet

En riktig deilig kveld i skogen til tross for mye roting fra min side. Sol, blå himmel, frisk luft, passe varmt, lite vind = flott kveld. Myrulla blomstrer vakkert på myrene nå og ga en ekstra «touch» til skjønnheten som jeg alltid ser i myrene. Det som ikke er like vakkert er at myggen også har kommet, så heretter må myggspray med på tur.

Myrene blomstrer vakkert nå. Et syn som gir ro i sjelen

Det er lett å se hvor jeg rota skikkelig på dagens rute…

Legg gjerne igjen en kommentar!

