Duften av våt skog

Etter flere dager med godvær våknet vi til regn i morges. Dermed utgikk alle sykkelplaner jeg måtte ha hatt; godværssyklist som jeg er. Husarbeid og atter husarbeid er en dårlig erstatning for frisk luft og mosjon, så etter noen timer med denne kjedelige, men akk så nødvendige sysselen, dro jeg på meg skallklær og kjørte til Bekken. Hælen kjentes ikke så aller verst ut, men ingen grunn til å overdrive, så en runde om Styggdalen og dammene var det som sto på programmet.

Vått og grått ved Estenstaddammen, men den har sin sjarm uansett vær

Regnet silte ned, men det var fin temperatur, så med vanntette skallklær var det ingen grunn til å klage. Marka hadde jeg nesten helt for meg selv og varmen kombinert med regnet skapte mange trolske stemninger på turen. Og duften av våt skog… den er fantastisk. En salig blanding av myr, jord, mose, blomster, trær og lyng kiler i nesa og gir opplevelsen av tur en ny dimensjon.

Liten aktivitet ved badebrygga i Tømmerholtdammen i dag bortsett fra noen ender som svømte rolig rundt der

Og hælen? Jo takk, den er der. Enough said.

Marka er på sitt aller vakreste nå. Det blomstrer overalt og i alle fargenyanser. Herlige sommer 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

