Mosjon i stedet for antidepressiva?

http://www.adressa.no/sport/Sprek/article3240943.ece

Muligens er ikke litt svette og fin natur svaret for alle som er deprimerte, men jeg er ikke i tvil om at forbruket av antidepressiva kunne vært lavere om folk hadde giddet å løfte på ræva og mosjonert litt, og ingen har vel noensinne blitt mer deprimert av litt trim? Løsningen på alle livets problemer ligger ikke i en resept. Jeg pleier å si at tur og trening er mine «lykkepiller», og det er ikke kødd engang. Uten turlivet og alle spinningøktene er jeg hellig overbevist om at jeg ville vært et ganske ulykkelig menneske, men igjen.. hver og en må finne sin form for trim. Spinning er kanskje ikke for alle, men en eller annen form for fysisk aktivitet tror jeg alle vil kunne like – hvis de bare prøver. Og ja… det koster litt å komme seg opp av sofan og over dørstokken, men gevinsten er potensielt mye større enn innsatsen, så er det egentlig noe å lure på?

Næh…. nå tror jeg jammen at jeg sykler meg en tur før regnet igjen skyller over Trondheim by 🙂

Fra sykkeltur på Cuba jul og nyttår 2011/12

Legg gjerne igjen en kommentar!

