AU!

Ettermiddagen kom med et pittelite «værvindu» og jeg ville prøve meg på en orienteringstur etter altfor lite skogtur i det siste. Hælen har kjentes bedre ut de siste dagene, så jeg håpet at betennelsen hadde dempet seg litt. Selv om en hælbetennelse ikke er noen kritisk diagnose, så er det ille nok for meg som er avhengig av turlivet for å fungere i hverdagen. Ingen tur = deprimert dame for det er ingen tvil om at turer i skogen og på fjellet er mine «lykkepiller».

Skogen blomstrer

Vel, håpet om en bedre hæl ble fort gjort til skamme så jeg innså at heller ikke denne turen kom til å bli som jeg håpet. Kveldens fangst ble på kun 4 poster, men ut fra forutsetningene må jeg si meg fornøyd med det. Tilbake ved bilen viste GPS’n 5 usle km, men i kveld hadde jeg ikke sjans til å gå noe mer. Mot slutten lurte jeg på om jeg i det hele tatt ville klare å komme meg tilbake til bilen uten å hylskrike.

Vikarauntjønna

Til tross for en *!!*!*!**!** hæl var det en deilig tur om jeg bare ekskluderer smertene fra minnet. Turen gikk i et område jeg kjenner godt, men som alltid på orienteringstur tusler man utenfor de store stiene og ser dermed landskapet på en helt ny måte. Etter å ha funnet kveldens siste post valgte jeg en delvis ukjent rute tilbake til bilen. Vurderte det dithen at den mer kjente ruta ikke var noe kortere enn den ukjente, så da ble mitt behov for variasjon bestemmende for rutevalget, og jeg angrer ikke. Sååå deilig å gå på noen nye stier og se nytt landskap, og denne gangen dumpet jeg også borti en liten, idyllisk hytte. Lurer på hvem som eier den og om de bruker den ofte?

I morra blir det en tur innom legen for å høre om det er noe som kan hjelpe på kort sikt mot denne betennelsen så ikke hele tursesongen ryker. Det er lov å håpe!

Dagens tur

Legg gjerne igjen en kommentar!

