Ikke akkurat noen super-orienterer

På grunn av hælbetennelsen har det vært altfor lite turliv i det siste, og jeg savner det så utrolig mye. I kveld ble det derfor en tur ut for å lete etter noen poster. Har ikke så mange igjen av Wing OK sine 90 poster, så hælbetennelse eller ikke; jeg skal ha alle 90 postene innen sesongen er slutt. Blir i tilfelle 3. året på rad. Like mange ganger som jeg har deltatt.

13 grader, skyet, opphold og vindstille når jeg gikk ut fra Bekken i retning Styggdalen og Lomtjønna. Og det begynte ikke bra. Makan til rotkjerring. De to første postene jeg var på leting etter måtte jeg til slutt bare gi opp. Delvis orienterte jeg helt sikkert dårlig, men begge postene lå i bratt terreng og det er rett og slett pyton vondt å bevege seg i bratt, ulendt terreng, så jeg «safet» og oppga jakten på de to postene i kveld, men jeg kommer tilbake!

Myrullen blomstrer på myrene ved Lomtjønna

De neste fire postene fant jeg uten problemer i det hele tatt, så selvtilliten ble gjenopprettet (men det tok hele 75 min. før jeg fant den første da… pga alt rotet med de to jeg ikke fant). På vei mot kveldens siste post begynte det å regne skikkelig og hælen sa tydelig fra om at nok var nok, så etter å ha notert den siste koden, tok jeg kjappeste sti i retning Styggdalen. Hadde egentlig lyst til å gå om Tømmerholtdammen, men lot kroppen bestemme og droppet det.

Vakre blomster er å se overalt i skogen nå

Det var utrolig stille i skogen i kveld. Ikke et vindpust, ingen dyr å se og knapt fuglekvitter å høre, og kun to mennesker som var på treningstur i bakkene opp mot Lomtjønna. En slik stillhet er sjelden vare i dagens samfunn, og det gir ro i sjela å kunne høre seg selv tenke. Jeg håper hælen snart blir bedre for jeg trenger å være på tur for å ha det bra.

Dagens tur – hvor rotinga etter de to første postene synes godt

Legg gjerne igjen en kommentar!

