Blå tenner

Blå tenner kan fort være en liten bivirkning av skogtur i disse dager. Skogen bugner av store, modne blåbær så både tenner og fingertupper fikk en «kledelig» blåfarge i løpet av dagens skogtur som også inkluderte jakt på de fire siste postene på Lomtjønnakartet. Det lille som var av multer på min runde er utrolig nok fortsatt ikke modent.

Alle fire poster ble funnet uten problemer og jeg kunne sette meg ned på en tue og nyte kaffe og kanelsnurr i nydelig høstvær. Etter 14 dager i heten på Mallorca er det godt å være hjemme i Norge igjen. Ingenting er som Norge når sola skinner og det er passe varmt for turliv. Eneste minuset er at hælen på ingen måte har blitt bra, så turliv = smerte. Kortisonsprøyta jeg fikk rett før ferien ga kun en meget kort lindring og de betennelsesdempende medisinene jeg har knasket i evigheter synes ikke å hjelpe en dritt. Begynner å bli ganske nedfor og ser at alle turplaner jeg hadde for denne sesongen ikke blir realisert i år og kanskje ikke til neste år heller siden hælbetennelen sannsynligvis har sammenheng med en kronisk betennelsestilstand i kroppen min som jeg neppe blir kvitt. Hvorvidt hælbetennelsen kan bli bra igjen selv om mange andre ledd i kroppen verker, er det ingen som kan si noe om, så jeg kan ikke annet enn å håpe og be om at tilstanden vil rette seg over tid. Noe annet er for vondt å tenke på.

Sellesmyra

Legg gjerne igjen en kommentar!

