Middag i skogen

Hver onsdag er det middagsservering på Estenstadhytta, og i går hadde kjæresten og jeg bestemt oss for å ta middagen i skogen. Siden vi var sultne som ulver tok vi raskeste (og bratteste) vei opp akebakken til hytta. Heldigvis var det ikke så mye folk som fryktet der, og saltkjøtt med potet og kålrabistappe sto på bordet i løpet av kort tid.

Onsdagsmiddag på Estenstadhytta

Kaffen tok vi ute på en av benkene i finværet mens vi studerte folk & fe (les: nyyydelige vofser). Salighet så lyst jeg får på en firbeint turkompis når jeg ser sånne underskjønne hunder som de på hytta i går.

Når både kaffe og middag hadde funnet veien ned i magen, dro jeg med meg kjæresten på leting etter årets aller siste post i Wing OK sin turorientering; den jeg leita vel og lenge etter i bushen for en tid tilbake. Det skulle vise seg at det ble en del roting denne kvelden også. Det som på kartet er merket av som en tydelig sti er strengt tatt bare et utydelig tråkk. Marka gror rett og slett igjen! Men etter mye roting ble posten omsider funnet, og med det er årets tur-o-sesong ferdig for min del. Dvs. ikke helt… for jeg har kjøpt kartet med 11 ekstraposter på Jervskogen, og håper at jeg skal rekke alle før de tas inn for sesongen. Det blir garantert en spennende opplevelse, for mens jeg kjenner Estenstadmarka som min egen bukselomme, er områdene rundt Jervskogen skisenter så godt som helt ukjente for meg. Variasjonsfreaken i meg gleder seg allerede 🙂

Omsider fant jeg den! Årets siste post i Wing OK sin turorientering.

2 responses to “Middag i skogen

Legg gjerne igjen en kommentar!

