Kom deg ut dagen

I dag er det «kom deg ut dagen» og den markeres meg forskjellige arrangementer landet over i regi av turistforeningen. Selv trenger jeg ikke akkurat noen dag for å komme meg ut på tur, og jeg holder meg i allefall unna alle slags arrangementer  på slike dager da jeg ikke trives spesielt godt i masse ståk og bråk.

Dagen startet ikke lovende med skikkelig silregn, men utover dagen lettet det og sola tittet frem.

Nydelig ved Tømmerholtdammen i dag.

Jeg kom meg ut i en fart og gikk en tur i raskt tempo fra Lohove til Estenstadhytta via dammene og en lite brukt sti fra den øverste dammen til hytta. Jeg var ikke alene om å ha kommet meg ut på tur i en fart, for på hytta var det nesten fullt hus og det hadde visst kommet brått på for de som driver hytta. Sola hadde forsvunnet igjen, men det var fortsatt opphold og fin temperatur, så jeg fant meg en plass langs hytteveggen for å slippe bråket innendørs, og koste meg med kaffe og kanelsnurr.

Returen la jeg om lysløypa i retning Stokkanhaugen før jeg brøt av og gikk ned til Bekken på fine stier hvor det er langt mindre trafikk enn langs veien mellom Bekken og hytta. Fra Bekken valgte jeg å gå samme rute som til hytta for å slippe å gå på grusvei til Lohove. Hælen sa tydelig ifra hva den mente om helgens aktiviteter og gjorde dritvondt, så mer grusvei enn høyst nødvendig var helt uaktuelt. Jeg er så leeeeeeeeei av den fordømte hælen!

Jeg var ikke alene om å komme meg ut på Kom-deg-ut-dagen. Nesten fullt på Bekken.

2 responses to “Kom deg ut dagen

  1. Enig med deg og nødvendigheten av å ha «kom deg ut dager», det er vel mer om å gjøre å få dager hvor jeg kommer meg ut. 🙂

    Det gjorde jeg jo på en måte, men med ei lita bremse som ikke slapp meg ut i dine omgivelser. Hadde det ikke vært for lørdagens og søndagens aktivitet som har blitt tradisjon etter en årrekke, kunne vi nok ha passert hverandre uten å vite det. Kanskje til og med sittet i nærheten med kaffekoppen også. 🙂

    Det ble da en svært brukbar dag, både lørdag og søndag, synes jeg. Temperaturen stabiliserte seg etter hver søndag også, så den ble svært så omgjengelig.

    Så krysses fingrene for at hæler snarest blir som de skal. Eller den skal være. Ikke like «staselig» når slike deler krangler. Håper det snart retter på seg, Hege. Takk for at det ble en tur i Estenstadmarka likevel og fin høst fortsatt. Lang og perfekt høst, slik vi vil ha den. God bedring!

    • Ja, det ble en ganske så fin helg. Lørdagen var perfekt, spør du meg. Perfekt til tur hvertfall 🙂

      Hælen krangler videre, men posturologen mente at det var helt normalt at betennelsen blusset opp etter lydbølgebehandlingen jeg fikk forrige mandag, så håper han har rett og at det vil gå seg til snart.

      En fortsatt fin høst til deg og 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

