Lytter til kroppen (litt i allefall)

Planen var egentlig å spinne i kveld, men kroppen kjentes ikke ut som om den var helt med på det. Mest av alt hadde jeg bare lyst til å gå og legge meg etter jobb, men der går altså grensen! En rolig rusletur i marka derimot skulle jeg vel få kroppen med på. Som sagt, så gjort. Startet fra Bekken i kald og klar høstluft. Nesten litt rått mellom bekkene som renner i området. Gikk opp brattbakken i retning Lohove før jeg brakk av oppover lia ovenfor Tomsetmyra. Knapt halvveis på turen registrerte jeg et snodig lys. Et slags gulskjær som lå over marka og som ble forsterket av høstfargene på trærne. Det var som om sola prøvde alt den kunne å trenge gjennom skylaget uten å lykkes. Sekunder etterpå høljet det ned. Regndråpene var så store at jeg måtte strekke ut hånda for å sjekke om det var hagl som kom ned, men nei.. det var bare regn. Det tok ikke mange sekundene før fjellrävenbuksa mi var gjennomvåt. Heldigvis var det ingen langtur jeg hadde planlagt. Våt og småkald og lei av å skli rundt  i gjørme på sko som ikke har godt nok grep (siden mine beste markasko måtte kasseres i går), kjente jeg at det var greit at det bare var en liten luftetur jeg var ute på. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, og uansett om regnet godt kunne ha regnet en annen plass: Det er aldri feil med en tur ut. Klar, frisk høstluft og litt mosjon; det gjør godt 🙂

Fine høstfarger i skogen nå, men utrolig vått og gjørmete på stiene

Sporlogg

4 responses to “Lytter til kroppen (litt i allefall)

  1. Den turen kunne jeg har trengt nå. Det hørtes deilig ut. Nå har jeg sittet godt planta på stolen og jobba med skrift siden mandag for å bli ferdig i tide, så nå bråbestemte jeg meg for å gi blanke i tidsfrister og bare gå ut.
    Lange turen blir det nok ikke, men nok til at jeg får i meg frisk luft.

    Takk for inspirasjonen og ha en fin kveld. 🙂

    • Håper du hadde en fin tur. Det er ikke så nøye om turen ikke er så lang, bare den er god, vet du 🙂

      Dessuten tror jeg man tenker bedre og blir mer effektiv etter et lite friskluft-avbrekk!

      Lykke til med tidsfristen 🙂

  2. Hei igjen, Hege!

    Så enig med deg i det. Det gjør godt med en tur ut, og er vel også mer eller mindre nødvendig for så mange av oss. Egentlig for alle. 🙂

    I dag ble det rolig spassering i området rundt for min del, i den grad det kan kalles rolig når en har med en 4 – femåring på sykkel. 🙂 Men han er så flink til å passe på seg selv, trafikkien og ikke minst meg, at det går veldig greit. Det hører liksom med det å få farfar med ut når han er på disse trakter.

    Ellers er jeg også enig i at regnet godt kunne ha regnet på andre plasser mange ganger, selv om det gjør godt å bli våt også. Mange ganger. Det er ikke alltid riktig for min del nå, som du vet. 🙂 I går ble det jo svært brukbart synes jeg, selv om ikke sola gjorde det nødvendig med vidre mye solkrem. De 7.3 km jeg fikk med meg gjorde i alle fall godt. Jeg velger å bruke mye tid, for den friske lufta gjør underverker også.

    Nå håper jeg på lignende forhold i dagene fremover også, slk at en kan lade opp maksimalt til den tiden som nærmer seg for min del. Med store muligheter for samme aktiviteter som bjørnen har på vinteren. Å gå i hi. 🙂 Vi krysseer fingrene for det nå, for deg, meg og alle andre som for tilløp til abstinenser om en ikke får «gå litt løs»:

    God kveld og fortsatt og fortsatt fin uke, Hege!

    • Ser ut til at vi skal få noen fine dager fremover nå. Ikke en dag for tidlig at sola viser seg frem, spør du meg. Så da er det bare å håpe på at kroppen samarbeider så vi får oss noen fine turer de nærmeste dagene. Selv gleder jeg meg masse til å tilbringe helgen i fjellet 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

