Det mørkner

Noe forsinket, kan man si. Av en aller annen grunn ble dette innlegget aldri publisert. Retter på det nå. Turen ble gått 20.09.12.

——————————————————————————————-

Det er ikke til å komme fra; høsten er her. Både svinnende dagslys og trær i høstens fargeprakt vitner om det. For ikke å glemme den klare, friske høstlufta. Det er den tiden på året hvor hodelykt bør være med på tur – for sikkerhets skyld. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått ut i dagslys og hatt intensjoner om bare en kort tur, og kommet hjem i skumring eller mørke fordi turen ble lengre enn først tenkt. Så lenge jeg befinner meg i kjent terreng er det sjeldent noe problem, og hvertfall ikke om jeg holder meg på gode, opparbeidede stier, for nattsynet kommer fort når lyset svinner, men likevel… en hodelykt tar ikke mye plass og veier ikke mye, så det burde kanskje inngå som en del av standardutrustningen fra nå av? Det gir i allefall rom for litt spontanitet hvis man er ute på kveldstid, og det er man jo gjerne når man jobber fulltid.

Høst ved Estenstaddammen

I kveld gikk jeg ut bare 20 minutter før solnedgang så jeg visste det kom til å være så godt som mørkt før jeg kom meg tilbake til bilen, men siden jeg skulle holde meg på brede, fine stier og litt grusvei droppet jeg hodelykta i kveld. Etter å ha vært tung i hodet siden jeg sto opp i morges, var det helse i hver en innånding av frisk, klar, kjølig høstluft. Jeg finner ikke så mye positivt ved høsten med den deilige lufta er en klar vinner. For ikke å snakke om insektfri skog 😀

Kveldshimmel over Trondheim

Legg gjerne igjen en kommentar!

