Dindalen

Etter å ha vasket og ryddet meg ut av Bårdsgarden på søndag, kjørte jeg i retning Dindalen; bare et langt steinkast fra Storlidalen. Jeg har aldri vært der før, og for variasjonselskere som meg er det alltid spennende med et nytt område. I tillegg hadde jeg lyst til å sjekke ut Dindalshytta med tanke på mulig fjelltur neste sommer.

På vei innover Dindalen

På ut.no står det at det er 5 km. å gå fra parkeringen og inn til hytta, men dersom man kjører helt opp til bommen (slik jeg gjorde) er det bare drøye 2,5 km. inn til hytta på fin setervei.

Veien går langs Dindøla og langs veien sees hytter og gamle sætre som nå brukes som fritidseiendommer. Været denne dagen var grått, grått og atter grått, så med bare trær uten løvverk på og svart myr ispedd noen snøflekker, var inntrykket veldig sort/hvitt der jeg gikk. Likevel tror jeg det er riktig flott i Dindalen om sommeren og kommer gjerne tilbake for å vandre videre mot Dovre eller Sunndalsfjella.

Det ligger mange fritidseiendommer i Dindalen

Ved Dindalshytta var det tid for lunchpause. Jeg låste meg ikke inn i hytta, men nøyde meg med å kikke inn gjennom vinduene i første etasje. Inntrykket var at det er en typisk turistforeningshytte hvor man så absolutt kan tilbringe en natt eller to.

Dindalshytta

2 responses to “Dindalen

  1. Vakkert igjen! Begynner nesten å bli avhengig av dine turer nå. 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

