Vinterlig i Estenstadmarka

De siste dagers snøfall har medført at marka nå ligger dekket av snø; ca. 20 cm. i Estenstadmarka. Ikke nok til å kjøre skiløyper enda, men fortsetter det å snø som i dag, er det ikke lenge til. Til tross for alt annet enn optimale forhold var det skispor å se. Som forventet. Det er alltid noen som bare  ut på ski så fort den første snøen har lagt seg. Jeg mistenker at det er de samme som drøyer skisesongen så lenge de kan om våren; så lenge at de faktisk må bære skiene like mye som de går på dem 😉

Skispor!

Jeg er blant dem som drøyer fottursesongen lengst mulig, og i dag har jeg vært en tur i marka med utgangspunkt i Bekken. På en lørdag hvor snøbygene går tett, har man marka mer eller mindre for seg selv, og på denne turen som varte i halvannen time, møtte jeg omtrent ikke et menneske. Fotspor i snøen viste at det  hadde vært folk på tur før meg i dag, men mange har det nok ikke vært.

Når trærne er tunge av snø og den dekker bakken, er det en deilig, lun atmosfære i skogen, og så tidlig i sesongen er det enda vakkert å se på. Lenger uti sesongen blir jeg lei alt dette hvite og lengter etter sommerens fargeprakt, men enn så lenge velger jeg å se det positive i snøen som nå faller 🙂

Snøkledde trær

Isen er i ferd med å legge seg på den lille dammen i Styggdalen

4 responses to “Vinterlig i Estenstadmarka

  1. Vakkert er det, utvilsomt! Men for min del kunne det ha tatt litt mer tid før denne prakten viste seg frem. 🙂 Fin helg fortsatt, Hege og takk for turen igjen! 🙂 Kjenner ikke spor av å være sliten etter den, bare velbehag. 🙂

    • Jeg er enig. Snøen kunne godt latt vente på seg, men nå er den nå engang her, og det nytter lite å sutre over det. Forsøker derfor etter fattig evne å se det positive i snøen. Og mye lysere blir det ihvertfall når snøen kommer nå i mørketida 🙂

      Forsatt (?) fin helg til deg!

  2. Stillheten. Stillheten er den beste. Når det knitrer i noe du ikke vet hvor kommer fra. Nullpunkt. 😀

Legg gjerne igjen en kommentar!

