Slapseføre

Jeg prøver å holde en positiv og glad tone her i bloggen, og i 99,8% av tilfellene er det slett ikke vanskelig for jeg blir jo glad av å være på tur. I dag derimot råder de blå tankene og vær og føre klarte ikke å endre på det.

Det er godt skiltet langs hovedstiene i marka

Når sant skal sies er november en måned jeg godt kunne klart meg uten. Dagene er altfor korte, fargenyansene går stort sett i sort, hvitt og grått, og føreforholdene i marka er verken eller. Ikke er det skiføre, ei heller godt føre for å gå på beina. I dag var jeg en times tur i Estenstadmarka med start fra Bekken. Det var en time i våt gjennomslagsnø, men tror du ikke at jeg likevel møtte to skiløpere?! Jeg håper de hadde gamle ski på beina; hvis ikke har de i tilfelle nye ski med ripete såle nå. Forhåpentligvis fortsetter mildværet lenge nok til at snøen smelter bort igjen, for fryser det på nå blir det ufremkommelig uten brodder på beina.

Det er ikke mye farger å spore på en gråværsdag i november.

Jeg er glad i årstidene vi har her i Norge, men ser helst at det er ordentlig sommer når det er sommer, og skikkelig vinter når det er vinter. Dette verken-eller været og føret er bare til å grine av.

Skal ta meg en tur på 3T i ettermiddag og kjøre  en pulsspinn-time med skikkelig høy puls i håp om at det utløser noen glad-endorfiner. Også skal jeg for alvor begynne nedtellingen til 14 dager på Gran Canaria 😀

Legg gjerne igjen en kommentar!

