Endelig frisk luft i lungene igjen

Etter en ukes sykeleie hvor sofa og seng har vært mine beste venner (i sterk konkurranse med Otrivin og Kleenex balsam), er jeg endelig frisk nok til å komme meg ut på tur igjen. Gårsdagen ble brukt til å «shine» huset nesten helt ferdig til jul så jeg kunne rekke tur i dag. En uke uten tur er mer enn nok!

Dagen startet med vind som rev i huset, men heldigvis løyet det ganske bra innen  jeg fikk rota meg ut på tur. Minus 5 grader og knallblå himmel; hva mer kan man ønske seg på tur i desember?

Det er fortsatt veldig sparsomt med snø i marka, så de fleste foretrekker beina som fremkomstmiddel om man skal tyde sporene i den snøen som er.

Det var ikke direkte folksomt i marka denne lille julaften, men noen hadde gjort som meg, og latt julestress og søndagsåpne butikker være til fordel for klar og frisk vinterluft, og et nydelig lys som bare finnes på slike kalde dager når solen såvidt kommer over horisonten.

Trondheim sett fra Månen på lille julaften.

Trondheim sett fra Månen på lille julaften.

Legg gjerne igjen en kommentar!

