Årets siste tur

Etter at gårsdagen ble tilbragt på sofaen i heller dårlig form, var det deilig å våkne opp til betydelig bedre form i dag og utsikter til tur på årets siste dag.

Grått, men vakkert  likevel på dagens tur.

Grått, men vakkert likevel på dagens tur.

For tiden er det en slags «ingenting-sesong» for meg som foretrekker fotturer, men kan bevege meg ut på ski på en god dag. Snøen som kom for noen dager siden og muliggjorde skiløyper i marka, har sunket sammen i de siste par dagers mildvær, og jeg ser for meg at løypene har blitt knallharde. Altså ikke noe for meg som gjerne vil ha myk snø å ramle i. Om det nå er farbart til fots igjen i marka vites ikke, men jeg ser for meg at det kanskje er småglatt, så dagens tur ble lagt til Ladestien i håp om at det gikk an å gå her uten å risikere liv og lemmer. Kjæresten har dessuten (utrolig nok!!) ikke  gått på Ladestien enda, så det var pinadø på tide.

Stadige skiftninger i lyset denne ettermiddagen.

Stadige skiftninger i lyset denne ettermiddagen.

Ladestien er en flott opparbeidet tursti langs sjøen mellom Ladehammeren og Sjøveien på Ranheim.  Svært populær på godværsdager, ergo ikke den stien jeg oppsøker oftest siden jeg foretrekker stillhet og ro på turene mine. Det hadde vi på dagens tur som gikk fra Leangen Gård til Grønnstein og tilbake.

Vinter ved sjøen også.

Vinter ved sjøen også.

Trondheimsværet denne siste dagen i 2012 var tydeligvis ikke godt nok til at folk flest gadd å bevege seg ut, så foruten noen få hundeluftere, joggere og en barnefamilie, hadde vi stien helt for oss selv. Været var ganske grått og trist, men likevel var det et nydelig lys på andre siden av fjorden som skiftet hele tiden. Den som ser etter, finner alltid noe vakkert å se på – uansett vær og årstid. Så også på Ladestien denne stille ettermiddagen.

Skjønnhet finnes overalt - om man ser etter.

Skjønnhet finnes overalt – om man ser etter.

Legg gjerne igjen en kommentar!

