Prosjekt skiteknikk er startet – såvidt

Fra min første skitur på sikkert 12 år - i 2008.

Fra min første skitur på sikkert 12 år – i 2008.

I rundt tre år har jeg hatt «prosjekt skiglede» gående – med varierende hell. For ikke lenge siden konkluderte jeg med at «prosjekt skiglede» en stund må vike for «prosjekt skiteknikk» – nettopp for å få større skiglede. I kveld ble første, lille skritt på den veien tatt gjennom deltagelse på et hurtigkurs i skiteknikk. Det er ikke så mye man rekker på en drøy kveldstime i Granåsen, men litt praksis og tilbakemeldinger fra tre kjempesøte jenter fra Team Trøndelag gjør meg iallefall ikke dårligere på ski. Vi fikk instruksjoner og tilbakemeldinger på egne ferdigheter i diagonalgang,  staking og dobbeltak med fraspark. Det vanskeligste for meg var faktisk diagonalgangen. Å få til å gli lenge nok på skia og ikke sette foten ned for tidlig er jammen ikke lett for en nybegynner, men jentene fra Team Trøndelag gjorde en kjempejobb og skrøt veldig av fremgangen vår på den ene timen (de kunne vel ikke annet?). Resten av jobben må jeg vel gjerne gjøre selv ved å øve, øve og atter øve. Med andre ord må dørstokkmila forseres oftere enn hittil. Merkelig hvor mye lenger den dørstokkmila er når det er snakk om skitur og ikke fottur. Får prøve å snu om på den holdningen. Alt er mulig. Hvis man vil det  nok.

4 responses to “Prosjekt skiteknikk er startet – såvidt

  1. Iherdige Hege. 🙂
    Det er så sant det du sier om at «Alt er mulig». Fullstendig enig der. Men kan ikke si annet enn at jeg beundrer deg og din iherdighet. Flott! Stå på fortsatt, du har en supporter her. 🙂 Heia Hege!

    • Hehe.. takk for det 🙂
      Vi får se hvordan det går videre, men det kan jo nesten bare gå en vei? Med mindre jeg legger skiene på hylla da, men det har jeg slett ikke tenkt!

  2. Huah..! Jeg får vondt fra navlen og helt ned under gulvet når jeg leser om skigåing Hege. Da går jeg heller på hendene. 😆 Men all ære til deg. Stå på gumman.
    Ha ei riktig fin uke. 😉

    • Tja… jeg hatet skiåing selv, jeg.. men det er nå et faktum at man ikke kommer seg særlig mye ut i naturen om vinteren uten ski på beina, så jeg måtte snu opp-ned på holdningen min til ski og forbante meg på at jeg SKULLE lære meg å like å gå på ski siden jeg ikke synes et liv uten tur er noe særlig. Fortsatt er ikke ski favorittøvelsen min, og jeg vil helst gå på beina, men når jeg bor i Norge, så måtte jeg lære meg å leve med snøen og ikke mot den 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

