Skjærtorsdag og endelig påskeferie

Til tross for påskeferie våknet jeg tidlig i dag også, og med en verkende rygg var det ikke annet å gjøre enn å stå opp og starte kaffetrakteren. Til min store skuffelse snødde det ute. Heldigvis lysnet det opp etterhvert og de blå flekkene utvidet seg stadig. Da var jeg snar med å komme meg i bilen og sette kurs mot Nordmarka. Hadde egentlig lyst til å gå en tur fra Granåsen, men skisporet.no viste at det ikke var kjørt løyper der (til tross for nysnø i morgentimene), mens løypemaskina var i full sving i Nordmarka, så da ble det Nordmarka. Allerede klokka ti parkerte jeg ved Gjenvollhytta. Da sto det kun én bil på parkeringsplassen fra før av.

Nykjørte spor i Nordmarka.

Nykjørte spor i Nordmarka.

Jeg pakket ikke med meg annet enn litt vann og kamera selv om været tilsa at liggeunderlag, matpakke og termos definitivt hadde vært på sin plass. I dag følte jeg imidlertid ikke for å sitte alene mellom alle  kjernefamiliene på tur. Noen dager bare er sånn. Stort sett trives jeg alene på tur, men akkurat i høytider sliter jeg litt. Fordelen med å være tidlig ute er at man knapt treffer folk på tur. Ett par som kom susende forbi meg var de eneste jeg møtte på dagens tur, ellers hadde jeg marka helt for meg selv 🙂

Ikke bare droppet jeg å tilbringe hele dagen ute, men jeg tok også kortrunden i Nordmarka. Latskap kanskje? Eller var det tanken på at jeg måtte en tur på 3T på ettermiddagen som gjorde at jeg «sparte» meg litt i skiløypa? Innen 31. mars må jeg ha trent 25 ganger på 3T for å være med i konkurransen «Tren til 100». Normalt er det null problem å få til 25 treningsøkter på 3 måneder, men når ukekveldene tilbringes på jobb og helgene tilbringes i marka i stedet for på 3T, så sliter jeg litt om vinteren. Imidlertid har jeg satt inn en sluttspurt de siste 2 ukene, så nå gjenstår bare en treningsøkt innen 31. mars før jeg er i mål med mine 25 økter.

Nysnø, blå himmel og en sol som varmer. Herlig!

Nysnø, blå himmel og en sol som varmer. Herlig!

Dagens runde på ski ble brukt til å innøve litt teknikk. Innimellom går det riktig så bra og jeg sklir godt på skiene, mens andre ganger bare «suger det». Gir meg ikke! Jeg SKAL bli bedre teknisk på ski. Både oppover, nedover og bortover.

I morgen er det ny skitur i Nordmarka. Da med et vennepar, så i morgen pakkes liggeunderlag, matpakke og termos med i sekken 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

