Vårtegn

Snøen er på vikende front, men temperaturene minner fortsatt om mild vinter, og en iskald nordavind bidrar ikke akkurat temperaturmessig. Likevel erklærer jeg herved at det er VÅR, for nå er turorienteringsesongen i gang. Endelig 🙂

Årets første post :-)

Årets første post 🙂

I vinter har jeg hatt flere skiturer en noen gang tidligere i mitt liv, og jeg har drøyd sesongen så lenge som mulig i håp om at hælbetennelsen skal gå over, men nå er jeg mer enn klar for fottursesong, og det håper jeg at hælen min også er. Den kjennes ikke helt god ut, men plager meg heller ikke nevneverdig for øyeblikket. Spenningen ligger i om den kommer til å takle antall timer på tur som jeg ønsker å ha i sommer.

Snart snøfritt i marka, men det er knapt antydning til knopper på trærne. Må innrømme at jeg gleder meg til det blir grønt.

Snart snøfritt i marka, men det er knapt antydning til knopper på trærne. Må innrømme at jeg gleder meg til det blir grønt.

Som vanlig gikk årets første turorienteringstur på Fuglmyra i Estenstadmarka. Det er sykt deilig å være tilbake i nærmarka mi og kunne gå på stort sett snøfrie (om enn våte) stier. Lykkefølelsen boblet i kroppen og gledestårer presset på. Jeg har hatt fine skiturer i Nordmarka i vinter, men det er likevel i Estenstadmarka jeg hører hjemme, og det beste av alt: Til fots trenger jeg ikke bekymre meg for å tryne i nedoverbakker 🙂

Kom tilfeldigvis over denne når jeg bomma litt på stien jeg egentlig tenkte å følge hjemover.

Kom tilfeldigvis over denne når jeg bomma på stien jeg egentlig hadde tenkt å følge hjemover.

9 av 14 poster ble funnet uten problemer. Ettermiddagen i skogen var nydelig og jeg hadde slett ikke lyst til å avslutte når jeg gjorde, men når lårmusklene begynner å streike er det like greit å pakke sammen. Satser på å finne de 5 siste postene i morgen.

Legg gjerne igjen en kommentar!

