På sykkeltur med Tor

Onsdag begynte for min del med en liten rusletur langs strandpromenaden etter frokost. Jeg fant noen steinblokker å slå meg ned på, og fikk endelig lest noen sider i boka jeg har med meg hit.

20130509-111912.jpg

Klokka tolv begynte dagens sykkeltur og rett før vi skulle starte åpnet himmelens sluser seg og slapp ned bøttevis med regn. Heldigvis ga det seg litt idet vi startet syklingen, men dessverre skulle ikke oppholdsværet vare. Vi startet turen langs kysten sørover før vi syklet på kryss og tvers litt mer inn i landet. Truende skyer var nesten overalt og vi så lyn fare over himmelen noen sekunder før tordendrønnene kom, og plutselig åpnet slusene seg igjen. Tidvis bare bøttet det ned og grusveiene ble forandret til gjørmebasseng.

20130509-112401.jpg

I løpet av sykkelturen gikk vi av syklene for å se på ruinene av en eldgammel landsby som hadde huset 1000 mennesker, og var ikke sykkelskoene mine våte fra før av, så ble de det hvertfall i løpet av denne rusleturen i høyt, klissvått gress.

20130509-112759.jpg

Etter en kort rundtur i ruinene syklet vi videre og innen sola endelig kikket frem igjen var vi søkkvåte og marinert i gjørme hele gjengen. Heldigvis er det jo godt og varmt her nede selv om det regner, men det er likevel mye triveligere å sykle i solskinn.

20130509-113040.jpg

Tilbake til hotellet syklet vi langs sjøen i herlig solskinn. Planen var egentlig at vi skulle ha syklet til byen for vinsmaking og fingermat fra Istria, men vi så ikke ut etter sykkelturen, så vi måtte legge veien innom hotellet for en dusj og klesskift før vi kunne sette oss ned på en restaurant.

20130509-113310.jpg

45 minutter er ikke lang tid for en dame som skal dusje både seg selv og klærne, samt vaske og tørke en tjukk hårmanke, men det gikk akkurat (takket være null sminketid). I samlet flokk gikk vi til byen og restauranten hvor vi fikk prøvesmake 2 hvite viner og en rød. Fingermaten besto av blekksprut i to varianter og noe som lignet ansjosfileter. Blekksprut er ikke min favorittmat så jeg spiste ikke så mye til tross for at jeg ikke hadde spist siden frokost. Vinen gikk dermed rett i fletta, så det var jo greit at det dreide seg om prøvesmaking og ikke vindrikking🙂

20130509-114429.jpg

20130509-113622.jpg

Legg gjerne igjen en kommentar!

