Endelig turorientering igjen

Det er lenge siden turorienteringsesongen startet og inntil i dag har jeg stått med usle 14 poster. Ferie i Kroatia + andre friluftsaktiviteter får ta skylda for det, men i dag – endelig – skulle jeg ut i skogen igjen på leting etter poster.

Rester av en gammel steinmur langs stien. Hvitveisen blomstrer vakkert.

Rester av en gammel steinmur langs stien. Hvitveisen blomstrer vakkert.

9 poster på Vikåsen ventet på å bli funnet, og litt over ti var jeg i gang. Til tross for sol fra skyfri himmel var det ikke mer enn drøye 10 grader ved start, så det var ikke fritt for at jeg frøs litt. Den første delen av ruta lå i tett skog, så jeg gikk mye i skyggen. Bare histen og pisten slapp sola til. Terrenget var også styggbratt her og der, så jeg trivdes ikke så veldig godt i starten av turen. Det sier litt når jeg er søkksvett etter en nedstigning mellom to stup…. Heldigvis steg sola høyere på himmelen etterhvert, og jeg kom ut i åpnere terreng. Mye triveligere å gå da 🙂

Dagens lunch ble inntatt på en kolle som tydeligvis benyttes hyppig. En bålplass var anlagt og trestokker til å sitte på lå rundt denne. Dessverre viste svært mange  «gjenglemte» plastposer i terrenget rundt at folk tydeligvis ikke bryr seg om å ta med rasket sitt ut av marka. Jeg slutter aldri å undre meg over at det skal være så vanskelig å bære tomme matbokser, flasker og bokser ut av marka når de da er mye lettere enn når man gikk inn.

Lunchplassen min :-)

Lunchplassen min 🙂

Etter en deilig pause i sola gikk ferden videre for å lete etter de 3 siste postene. Litt roting etter den ene, men vips var alle 9 postene i boks etter 3 timer og 20 minutter ekskl. pause.

4 responses to “Endelig turorientering igjen

  1. Fin blogg! Jeg tok post nr. 15, 16 og 23 på Vikåsen i går i nydelig vær!

    • Takk for ros. Alltid hyggelig. 🙂

      Ja, jeg møtte en del andre turorientere på Vikåsen i går, så jeg var slett ikke alene i skogen i det fine været. Så lenge jeg slipper å gå i kø synes jeg det er hyggelig å treffe folk på tur og slå av en liten prat 🙂

  2. Alltid godt å være med deg på «tur» Hege.
    Smiler deg en god uke. 😉

Legg gjerne igjen en kommentar!

