Et hyggelig møte og en ufrivillig joggetur

Sol fra blå himmel, noen hvite godværsskyer og 25 varme grader var værstatus da jeg avsluttet en noe kortere arbeidsdag enn normalt. Litt for varmt for skogtur egentlig, men jeg hadde behov for å røre litt på meg etter en rolig dag på verandaen i går, så jeg fant frem kart og kompass og kjørte til Bekken hvor jeg la ivei oppover bakkene på vei mot den første posten.

Ingen problemer med å finne verken den første eller den andre posten. Ved sistnevnte post traff jeg en dame som var ute i samme ærend som meg og vi slo av en hyggelig prat i skogen. Litt uti samtalen viser det seg at hun har lest bloggen min tidligere, og synes at jeg skriver så folkelig. Hvilket merkelig sammentreff!

Stien ble plutselig våt.

Stien ble plutselig våt.

I løpet av den korte tiden vi sto og pratet hadde det plutselig samlet seg grå skyer på himmelen og torden kunne høres i det fjerne. Jeg valgte likevel å gå videre for å jakte på neste post. For å gjøre en lang historie kort, så fant jeg ikke posten. Hadde jeg tatt en kompasskurs hadde nok sjansene økt for å finne den. Etter å ha rota rundt i det aktuelle området lenge uten å finne posten begynte de første regndråpene å falle, og jeg tok straka vegen i retning sti som gikk ned mot Bekken. Jeg hadde ikke kommet langt før regndråpene strømmet ned og sørget for godt, gammeldags pissregn. I håp om at regnet skulle gi seg, fant jeg en tett furu å stå under og sto relativt tørt under den, men det virket ikke som om regnet skulle gi seg med det første, så til slutt tok kjedsomheten meg og jeg valgte å bevege meg i retning bilen – i joggetempo. Det skal MYE til før jeg jogger, men regnet fikk meg jammen til å øke tempoet for å komme fort tilbake til bilen. Det skal bli lenge til neste gang!

Legg gjerne igjen en kommentar!

