Bomtur til Skaugumåsen

Søndag og siste dag på besøk i Asker. Fortsatt vakkert vær og lysten på tur, men ikke like god tid som på lørdagen siden jeg hadde et fly å rekke, så det måtte blir en kortere tur denne dagen. En kjapp kikk på kartet og http://www.ut.no og målet ble Skaugumåsen fra Sem.

Idyll ved Semsvannet.

Idyll ved Semsvannet.

Dessverre lot jeg kartet bli igjen hjemme etter å ha lest på ut.no at det var umerket, men tydelig sti opp til Skaugumåsen. Stien er nok tydelig, men når stien etter mye stigning tok en helt annen retning enn Skaugumåsen, ja da trodde jeg at jeg var helt på bærtur og snudde. GPS’n er ikke god i slike situasjoner. Skjermen blir rett og slett for liten til å få oversikt over terrenget. Litt nedenfor der jeg snudde, fant jeg en annen sti som gikk i mer riktig retning. Dessverre hjalp det ikke stort da det var skikkelig «gaupeterreng» jeg hadde havnet i med bratte skrenter og stup i den retningen jeg skulle.

Blomstrende liljekonvall i bergsprekker.

Blomstrende liljekonvall i bergsprekker.

Der stien stupte ned mot Sem takket jeg for meg og snudde også her etter å ha nytt kaffe og nydelig utsikt i det fine været. Jeg nådde ikke dagens mål, men en fin tur ble det likevel. Hjemme hos opphavet kikket jeg på kartet og fant ut at jeg skulle ha fortsatt på den første stien et godt stykke før jeg skulle «gå tilbake» på den andre siden av kløften som var mellom meg og Skaugumåsen. Ja, ja… det kommer vel flere sjanser til å skue utover Asker fra Skaugumåsen.

Utsikt over Asker og Semsvannet.

Utsikt over Asker og Semsvannet.

2 responses to “Bomtur til Skaugumåsen

  1. Flotte bilder! Ser ut som du fikk en fin tur uansett🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

