Restitusjonstur for støle lårmuskler

Etter en hviledag i går som ble brukt til husarbeid, måtte jeg ut i dag. Lårmuskulaturen er fortsatt stiv og støl etter belastningen torsdag og fredag, så jeg bestemte meg for en rolig rusletur i Estenstadmarka uten mål og mening. Dvs. målet var å holde pulsen laaaaangt under melkesyreterskel. Foruten det skulle jeg kun nyte sommerværet som dukket ut av tåka i morgentimene i dag.

Grønt og frodig i marka nå.

Grønt og frodig i marka nå.

Det ble en deilig rusletur med innlagt kaffepause på Estenstadhytta. Det er lenge siden jeg ikke har hatt noe mål for turen min (f.eks en topp som skal bestiges eller poster som skal finnes), så det var befriende å bare rusle rundt og nyte sommeren og fargeprakten som nå er i marka. Eneste lille minus er at fluene har kommet. Like sikkert som at St. Hans kommer hvert eneste år, er det at også fluene kommer, så i en drøy måned fremover nå kommer fluer til å surre rundt hodet på alle som våger seg ut i skogen en godværsdag. Vær advart!

Utsikten fra Estenstadhytta. Synd med kraftlinjene, men strøm må vi ha.

Utsikten fra Estenstadhytta. Synd med kraftlinjene, men strøm må vi ha.

Legg gjerne igjen en kommentar!

