Roting på Reppesåsen

La oss slå det fast med en gang: Noen superorienterer er jeg ikke, men jeg finner før eller siden frem til de postene jeg leter etter. Så også i dag, men ikke uten mye roting i starten. Lenge visste jeg ikke engang helt hvor jeg var. Det eneste jeg visste var at Reppesåsen er omgitt av stup både mot Vikåsen og Ranheim, og at åsen grenser mot Jonsvatnet i sør, så det var bgrenset hvor mye på villspor jeg kunne komme i et såpass begrenset område.

Utgangspunktet for dagens tur. Reppesåsen sees i bakgrunnen.

Utgangspunktet for dagens tur. Reppesåsen sees i bakgrunnen.

Etter å ha gått styggbratt opp fra Vikelva fant jeg den første posten uten altfor mye rot. Deretter begynte kaoset. Til slutt bestemte jeg meg for å droppe et par av postene og gå videre til neste på lista. Sjelden har jeg vel vært mer glad for å finne en post da post nr 27 ble funnet. Endelig visste jeg eksakt hvor jeg var. Herfra og ut gikk det greit å finne postene, også de jeg hadde droppet i starten av turen. Dagens målsetting ble dermed nådd: Alle poster på Reppesåsen funnet.

Mye myr på Reppesåsen. Skoene mine var søkkvåte etter endt tur.

Mye myr på Reppesåsen. Skoene mine var søkkvåte etter endt tur.

Etter å ha notert kode til alle postene gikk jeg tilbake til området rundt den første posten for lunch. En fin liten kolle midt i en myr passet fint å lunche på før jeg skulle nedover samme styggbratte li som jeg hadde kommet opp. Det er alltid mye verre å gå ned enn opp, synes jeg. Heldigvis var det satt opp et rekkverk halvveis ned i lia, og enda mere heldigvis er ikke lia så lang, så pinen er relativt fort unnagjort. Det eneste som henger igjen etter nedfarten er noen knær som fortsatt ynker seg litt.  Det hadde kanskje vært greit å hatt noen staver å støtte seg på?

Ned mot veien som går ovenfor Vikelva.

Ned mot veien som går ovenfor Vikelva. Som vanlig klarer ikke kameraet å gjengi hvor bratt det egentlig er.

Legg gjerne igjen en kommentar!

