En uke i fjellparadiset

Det er under to år siden jeg var i Storlidalen (ved Oppdal) for første gang, men allerede har jeg rukket å besøke dalen åtte ganger på disse knappe to årene. Nettopp hjemkommet fra en deilig uke i paradiset, vet jeg at det ikke er siste gang jeg besøker dalen heller.

Utsikten fra hytta jeg hadde som base. Kråkvasstind (eller Sandåhøa som det står på nyere kart) ruver i bakgrunnen med sine 1700 moh.

Utsikten fra hytta jeg hadde som base. Kråkvasstind (eller Sandåhøa som det står på nyere kart) ruver i bakgrunnen med sine 1700 moh.

Storlidalen ligger i utkanten av Trollheimen og er omkranset av høye fjell på alle kanter. Området er med andre ord meget godt egnet til toppturer, og denne gangen plukket jeg med meg hele 6 topper i og omkring Storlidalen. En sykkeltur helt inn til demningen ved Tovatna rakk jeg også.

Været har vært bedre enn jeg hadde turt å håpe på. Vi snakker tross alt om Trøndelag, men uka har bydd på  mye sol, nesten vindstille og stort sett gode temperaturer. Litt skyer har det selvsagt også vært, men det har likevel vært fint turvær alle dager og forsvinnende lite nedbør. Myggen og kleggen som jeg fryktet har glimret med sitt fravær, og det la ikke akkurat noen demper på ferien.

Storlidalen slik man ser den når man kommer ned fra Høa innerst i dalen.

Storlidalen slik man ser den når man kommer ned fra Høa innerst i dalen. Okla er fjellet som ruver til venstre for Ångårdsvatnet.

Med mindre flytting setter en stopper for det, er jeg tilbake i Storlidalen allerede i september. Da med glade turvenner🙂

Turrapporter fra de enkelte turene kommer i egne bloggposter etterhvert.

One response to “En uke i fjellparadiset

  1. I have been exploring for a little bit for any high quality articles or weblog posts in this kind of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site. Reading this information So iˇ¦m satisfied to convey that I’ve an incredibly good uncanny feeling I found out just what I needed. I most for sure will make sure to donˇ¦t omit this site and provides it a look regularly.

Legg gjerne igjen en kommentar!

