Sykkeltur inn til Dam Tovatna 10. juli 2013

Onsdagen i ferieuka mi i Trollheimen måtte jeg holde meg ved hytta inntil en budrunde var unnagjort. Kunne ikke risikere at jeg var i et område uten dekning så leiligheten jeg hadde lagt inn bud på gikk til noen andre mens jeg var på tur. Rett over tolv var leiligheten min, til en langt høyere pris enn jeg hadde håpet på midt i ferietida, men slik er det. Jeg ser frem til å flytte fra et stort rekkehus på 3 plan til en lettstelt og grei leilighet med fantastisk utsikt over Trondheim og Fosenalpene.

På vei innover dalen. Skyer leker med toppen av Storsalen.

På vei innover dalen. Skyer leker med toppen av Storsalen.

Etter at budrunden var over pakket jeg litt mat og drikke i sekken og syklet innover mot Tovatna. Helt inn til demningen er det ca halvannen mil fra hytta. Ikke spesielt mye, men med tunge bein etter 3 toppturer på rad dagene forut og stiv motvind, var det langt nok denne dagen.

Sandstrand og naust litt over halvveis mot demningen.

Sandstrand og naust litt over halvveis mot demningen. Tohatten i bakgrunnen som jeg besteg dagen etter denne sykkelturen.

Matpausen tok jeg ved en hytte like ved demningen hvor jeg fant litt ly for den kalde vinden. På vei tilbake til hytta klarnet det litt mer opp og sola varmet deilig i lange perioder. Rart hvor mye triveligere det blir når blå himmel kommer til syne og sola varmer en halvfrossen skrott.

Sola vender tilbake og varmer i den kalde vinden.

Sola vender tilbake og varmer i den kalde vinden.

Legg gjerne igjen en kommentar!

