Kom meg ut på «Kom deg ut dagen»

Allerede september, og høsten er her enten vi vil eller ikke. Personlig liker jeg egentlig høsten. Den klare høstlufta er uendelig mye bedre enn sommerens hete, også ser man så mye lengre uten den sommerlige disigheten. At man slipper å gå på tur sammen med en million fluer og/eller mygg og klegg er heller ingen ulempe, MEN… det er et stort men med høsten, og det er at mørket tar stadig større plass. Hadde det ikke vært for at dagene altfor raskt blir guffent mørke, hadde høsten vært min favorittårstid.

Vakker utsikt fra en kolle hvor dagens matpakke ble spist.

Vakker utsikt over Trondheim fra en kolle hvor dagens matpakke ble spist. Mot sørvest kunne jeg også se Resfjellet, Trollhetta og Snota i Trollheimen🙂

Enda har dagene heldigvis en anstendig lengde og på en så fin dag som i dag er det ingen grunn til å sitte inne. Jeg pakket niste og termos i sekken og la avgårde i retning Lomtjønna for å finne nooen o-poster. De tre som ligger ned mot Bjørka i Estenstadmarka og som jeg ikke orket å gå etter sist jeg var i området. I dag var både psyke og kropp «på plass» igjen, så det virker som om sommerens stress med å jobbe for 6 personer og samtidig klargjøre et stort hus for visning og salg endelig har sluppet taket og jeg er tilbake til «normalen» med bare vanlige «vondter».

Reisverket til en gapahuk like ved post 32.

Reisverket til en gapahuk like ved post 32.

Ut fra antall biler som sto parkert på Bekken da jeg la ivei i tolvtida, var det veldig mye folk i marka i dag. Heldigvis velger majoriteten å holde seg til strekningen Bekken – Estenstadhytta, så i den retningen jeg gikk var det lite folk. Akkurat slik jeg liker det🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

