Borte bra, men hjemme best

Rolige stier i skogen er en sterk kontrast til folkemengdene i London.

Rolige stier i skogen er en sterk kontrast til folkemengdene i London.

Etter en super langhelg i London var det godt å ta seg en tur i Estenstadmarka i kveld. Noen mennesker elsker storbyer og kjenner seg levende blant alle lyder og mennesker som finnes der. En gang var jeg en av dem, men med alderen har behovet for ensomhet og stillhet gjort seg mer og mer gjeldende. Storbyer, sosiale sammenkomster, konserter og annet som innebærer mye lyd og mange inntrykk, inntas best i små doser for min del. I marka eller på fjellet har jeg ingen slike begrensninger. Til tross for at jeg ofte får mektige opplevelser og inntrykk der finner jeg likevel en stor ro også. En ro jeg ikke finner andre steder. Det finnes ikke noe mer beroligende enn sildrende bekker, vind som suser i trærne og fugler som kvitrer. Sjelen får en time out rett og slett.

Sommeren er definitivt over selv om gradestokken prøver å innbille oss noe annet.

Sommeren er definitivt over selv om gradestokken prøver å innbille oss noe annet.

Det er kontrastene som gjør livet spennende, er det ikke? Så ja takk, begge deler. Bare jeg får en stoooor overvekt av marka og fjellet fremfor storbyen nyter jeg innimellom storbyens gleder.

Legg gjerne igjen en kommentar!

