Vindfull jakt etter poster

Det fine høstværet fortsetter. Gradestokken viste hele 17 grader da jeg la ut på jakt etter poster i Estenstadmarka i formiddag. Himmelen var for det meste grå, men så lenge det ikke slippes våte dråper ned over oss, er jeg fornøyd selv om vi i dag fikk høstens første ordentlige vindfulle dag. Til kvelden meldes det ytterligere økning i vindstyrken. Egentlig er det noe koselig over å være i skogen når det blåser såpass som i dag. Inne i tett skog får ikke vinden skikkelig tak annet enn i tretoppene, og jeg synes det er trivelig å høre vinden suse i tretoppene og se de gamle trærne svaie i vinden. Det kjennes trygt på en måte.

Flott utsikt over Trondheim fra en av postene på dagens tur.

Flott utsikt over Trondheim fra en av postene på dagens tur.

Jeg var ikke den eneste som hadde lyst på en skogtur i dag, så innen jeg fikk rota meg ut av døra,  var parkeringsplassen på Bekken så godt som full. Også langs stien jeg begynte å gå på var det masse folk, noe som er relativt uvanlig. Heldigvis kom jeg etterhvert ut på bittesmå stier og dyretråkk på min leting etter orienteringsposter, så jeg slapp å gå i kø. Må jeg det, er gleden ved turen borte for meg. Muligens må jeg finne meg mer urørt mark på finværsdager, for det virker på meg som om folk bruker marka mer og mer. Supert for folkehelsen, både den fysiske og psykiske, men ikke fullt så supert for meg personlig som er allergisk mot mye folk i naturen. Heldigvis finnes det ennå områder nære Trondheim som ikke er tilrettelagt med stier og serveringshytter, så her får man for det meste være helt alene.

10 poster ble dagens «fangst». Samtlige funnet uten særlig problemer. Med kaffe og sjokolade i ryggsekken hadde jeg noen trivelige timer i skogen🙂

Nydelige høstfarger i myra.

Nydelige høstfarger i myra.

Legg gjerne igjen en kommentar!

