Fin start på turåret 2014

2014 startet som 2013 endte; med gråvær. Heldigvis oppholds, så da er det ingen grunn til å sitte inne for å se på nyttårskonsert og hopprenn.

Bålkaffe på gang.

Bålkaffe på gang.

Kjæresten og jeg tok en runde i Estenstadmarka med innlagt bålpause hvor vi hadde fin utsikt mot sør og sørvest. Resfjellet og Trollhetta var god synlig fra der vi satt. Det samme var Vassfjellet selvsagt. Selv om det var grått var det nydelig lys over Vassfjellet hvor sola «truet» med å bryte gjennom og farget himmel og skyer i gult og gull.

Mot Vassfjellet.

Mot Vassfjellet.

Det er fortsatt mye is i marka, men det har smeltet masse på bare to dager. Heldigvis. Jeg har ingenting imot snø, men is er en helt annen sak. Is skal være i drinken min, ikke under beina mine (med mindre jeg befinner meg på en skøytebane).

Dagens tur var en deilig start på turåret2014. Forhåpentligvis blir det mange fine turer både i skogen og på fjellet før vi skriver 31.12.2014.

4 responses to “Fin start på turåret 2014

  1. Hei og godt nytt turår! Og takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Deler ditt forhold til is, men brodder er definitivt en velsignelse i disse dager…

    • Godt nytt turår til deg og🙂 Ja, brodder er nok en velsignelse i disse dager. Uten brodder er det ikke mange steder man kan ferdes i marka.

  2. Godt nytt år, Hege! Fint bålbilde, forresten – det er nesten så man kjenner varmen fra det🙂

    • Godt nytt (tur)år til deg og🙂
      Ja, det er trivelig med bål på tur, men det er ikke så ofte jeg gidder. Er liksom litt lettere å ta med kaffe på termos, men men… det har nå allerede blitt to bål hittil i år, så vi får se🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

