Frisk helg

Her i Trondheim har vi hatt en helg med nydelig vintervær – om man ser bort fra en ufyselig kald vind. Knallblå himmel, og en sol som stadig står høyere på himmelen skule borge for en fin turhelg, men akk… vinden var såpass lei at jeg i går nøyde meg med en tur t/r Estenstadhytta der jeg sørget for å få varmet meg litt på en kaffekopp. Som kompensasjon for den korte turen (3,2 km) avsluttet jeg dagens fysiske utskeielser med en pulsspinntime på 3T.

Sol ved Estenstadhytta. Snauhogsten etter stormen Ivar sørger for at sola allerede nå skinner på hytta.

Sol ved Estenstadhytta. Snauhogsten etter stormen Ivar sørger for at sola allerede nå skinner på hytta.

Dammene er islagt, men ingen skøytegåere var å se.

Dammene er islagt, men ingen skøytegåere var å se.

I dag gikk jeg hjemmefra og opp til Lohove og sveipet videre ned mot Risvollan og Utleira før retur hjemover. Halvannen time i minus 5 grader og iskald vind var mer enn nok for rompa mi. Ikke så mye folk å møte på i dag, men flere enn normalt faktisk  – i denne delen av marka.

Sol og blå himmel også over Fosen i dag.

Sol og blå himmel også over Fosen i dag.

Snøen som kom for en ukes tid siden har festet seg til isen i marka og det er nå lett og fint å ferdes til fots. Nedover mot Risvollan og Utleira er det mange steder helt bart igjen.

Legg gjerne igjen en kommentar!

