Forbannatur

Nei, det er ikke orddelingsfeil i tittelen, for i dag har jeg vært i marka på en forbannatur og ikke på en forbanna tur. Enkelte dager på jobb er mer krevende enn andre, og i dag rant begeret fullt, og jeg dro hjem fly forbanna. Middagen fikk vente, tur sto først på lista i ettermiddag. Det er ingenting som slår en tur i skogen når man trenger å slippe ut litt damp.

Myrområde mellom Estenstadhytta og Stokkanhuagen. Like snøfri som marka ellers.

Myrområde mellom Estenstadhytta og Stokkanhuagen. Like snøfritt her som ellers i marka.

Lettskyet, pent vær i dag, og rundt 0 grader, men den hersens vinden fortsetter å herje og medfører at effektive kuldegrader er langt flere enn gradestokken tilsier. Spesielt i området rundt Estenstadhytta blåste det friskt. Snauhogstens pris.

Tidspunktet tatt i betraktning fikk jeg med meg en nydelig himmel idet sola gikk ned. Spredte skyer og nyanser av blått, gult og orange på en himmel som kontinuerlig forandret seg. Det er medisin det🙂

Mot Gråkallen i solnedgang.

Mot Gråkallen i solnedgang.

2 responses to “Forbannatur

  1. Enig! Eg gjekk sjølv nett ein tur på fjellet med hovudlykt og brodder, heilt åleine i mørkret, eg og bikkja. Eg tuller ikkje når eg seier at eg fekk løyst fleire jobbrelaterte nøtter på den halvannatimesturen enn eg gjorde i løpet av 7.5t på jobb i dag. Herleg!

    • Ingen tvil om at turlivet kurerer gruff🙂 Jeg fikk ikke løst et eneste problem på min tur, men jeg ble iallefall litt roligere og mindre forbanna (helt til jeg satt på jobb igjen i morges, så da måtte jeg ut på tur i dag også – hehe).

Legg gjerne igjen en kommentar!

