Fornemmelse av vår

Mye rart folk finner på i skogen. Jeg synes i grunnen at trærne skal få slippe slike inngrep som dette.

Mye rart folk finner på i skogen. Jeg synes i grunnen at trærne skal få slippe slike inngrep som dette.

Sol, 5 plussgrader og snøfritt… Det er sjelden vare i Trondheim i februar. Den forbaska vinden som fortsatt herjer landsdelen er derimot ikke fullt så sjelden, men så lange perioder med vind som vi nå har hatt er likevel ikke hverdagskost. Selv ikke i Trøndelag. Vind eller ei, på en dag som dette kan man ikke sitte inne, spesielt ikke når det er Kom-deg-ut-dagen.

Turen gikk fra dørstokken hjemme via Lohove og en runde ned mot Risvollan før jeg returnerte via Lohove. En ganske vanlig runde for meg etterhvert, men jeg trives med den siden det er langt mindre folk her enn i området rundt Estenstadhytta + at det er relativt fritt for is på denne runden. I lysløypa må man imidlertid tåle en del is før man kan svinge av på mindre stier hvor tråkkemaskina ikke kjørte før jul. All vinden har sørget for at den lille snøen som lå oppå isen i lysløypa for 1-2 uker siden nå nærmest er polert bort, og man må prøve å finne noen gresstuster langs kanten som man kan gå på før man atter er over på isfri sti (som det er ganske mye av).

Turkaffen ble inntatt på en liten kolle med utsikt sørover og her hadde vinden fest, men vil man ha utsikt må man tåle litt vind, sies det, så jeg dro på meg dunjakka og hadde det i grunnen helt greit der jeg satt med lav vintersol i ansiktet.  Hadde det ikke vært for at sola enda står lavt på himmelen, kunne man latt seg forlede til å tro at det var april og ikke februar.

Utsikt sørover.

Utsikt sørover.

Legg gjerne igjen en kommentar!

