Lyden av snø som faller

Flotte Rønningen Gård.

Flotte Rønningen Gård.

Det lovet ikke bra da jeg våknet i morges og kikket ut. Nysnø på bakken, og fortsatt snødde det fra en mørkegrå, tung himmel. Snø?! For en nedtur. Riktignok hadde både Yr og Storm meldt nedbør, men ingen hadde advart oss mot et gjensyn med vinteren. Sukk…

I påvente av bedring i været (Yr hadde tross alt lovet solgløtt i dag), fikk dørkarmene i gangen et siste strøk med maling, og et hjørnebord fikk første strøk av en nydelig, dyp lilla farge. Endelig sprakk skylaget opp og blå himmel åpenbarte seg. Jeg var ikke sen om å få på meg turklær, og kjørte avgårde til andre siden av byen. Dagens mål var TT-hytta Rønningen som ligger nydelig til i Leinstrandmarka.

Jomfruelig hvite myrer med Gråkallen bakom.

Jomfruelig hvite myrer med Gråkallen bakom.

Veien inn var ikke brøytet, så det ble å gå i løs, men kram snø. Det var ikke mange sjelene som hadde gått her før meg og de få menneskene jeg møtte kunne nesten telles på en hånd. Gradestokken viste ikke så veldig mye over 0 grader, men i sola var det godt og varmt, og hele veien innover til Rønningen hørte jeg lyden av snø og vann som falt fra trærne. Stedvis på veien var snøen nesten smeltet bort allerede, men stort sett lå det 10-15 cm. nysnø hele veien opp til Rønningen. På Rønningen ble det en kopp kaffe i en usedvanlig stille og rolig hytte før jeg somlet meg tilbake til bilen. Det var ingen hast med å komme seg tilbake når sola varmet så godt som den gjorde.

Endelig fikk vi se blå påskehimmel i Trondheim også.

Endelig fikk vi se blå påskehimmel i Trondheim også.

Legg gjerne igjen en kommentar!

