Latmannsferie

Det er flere år siden jeg har hatt en såååå lat ferie som denne. Normalt får jeg mark etter to timer på en solseng, men ikke denne gangen. Tar det som et tegn på at jeg trengte å flate helt ut, men i dag…. i dag kom jeg meg faktisk ut på på tur.

20140505-215914.jpg

Orket ikke kjøre noe sted, så jeg gikk fra leiligheten og opp i «fjellene» bakom Patalavaca. Her er det ekstremt tørt og støvete, og hett…. Halvannen times gange på stier og grusvei, så var jeg på «Våres Plass». En plass midt på slettelandet hvor skrentene plutselig stuper ned mot Barranco de Arguineguin. Det et ingenting som tilsier at man plutselig skal stå på kanten av et stup der man rusler over tørt slettelandskap, men vips…. ett skritt til og man ramler ganske mange meter rett ned.

20140505-220518.jpg

På Våres Plass finnes en ganske stor varde og en «toppbok». Merkelig nok hadde ingen skrevet seg inn her på en hel måned! Vanskelig å tro at ingen har vært der siden begynnelsen av april når jeg så hvilken trafikk det hadde vært der i hele vinter.

20140505-220851.jpg

På «toppen» slappet jeg av en halvtimes tid. Nøt utsikten og brisen + en håndfull medbragte druer før jeg begynte på returen. Det er mange veier ned, men jeg valgte den korteste; omtrent samme vei som jeg kom opp. Eneste forskjell var at jeg nå gikk oppom «Sukkertoppen» og fulgte grusveien/bekkefaret ned mot leiligheten istedet for å følge «åsryggen» langs en plantasje og deretter bratt ned i smågrus/sand. Sistnevnte vei er helt grei opp, men såpass bratt ned i sand og smågrus – nei takk.

Noen flere bilder fra turen under.

20140505-221738.jpg

20140505-221813.jpg

20140505-221901.jpg

2 responses to “Latmannsferie

  1. Arvid Skilbrei

    Ser du skriver at det ikke hadde vert noen på Våres Plass siden begynnelsen av april. Det skjønner eg ikke for eg var der to ganger seinere i april og vi skreiv oss inn i boka. Det var og ein del andre mennesker der når vi var der. Kansje det er flere bøker?

    • Det var 3 bøker i esken, men de to andre så ut til å være med tidligere datoer. Dog… syntes nok det var rart at ingen hadde vært der på en hel måned. Det er jo en populær plass.

Legg gjerne igjen en kommentar!

