Søkkvåt ettermiddagstur

Det finnes dager da man totalt feilberegner været og slett ikke har på seg optimale turklær. I dag var en slik dag da jeg skulle ta meg en kjapp tur i marka etter jobb. Litt regn gikk etterhvert over i godt, gammeldags pissregn, og jeg endte opp med et par softshellbukser som i løpet av 55 minutter hadde trukket så mye vann at det var såvidt de hang på hoftene. Det er i slike stunder man priser seg lykkelig over at man etter turen kan låse seg inn i en varm leilighet i stedet for at man må krype inn i et telt.

Vått i Estenstadmarka i ettermiddag.

Vått i Estenstadmarka i ettermiddag.

2 responses to “Søkkvåt ettermiddagstur

  1. Gunstig korrektiv! Oppdaget at vi var tom for Brie og fant på å gå en tur på butikken for å sikre frokostskive. Tok på regnklær og goretex sko og gikk ut i pissregnet, men kom hjem igjen med tørre bein og tørr kropp. Herlig tur midt i gråværet.

    • Ja, det regnet skikkelig den dagen, så jeg bommet litt på klesvalget. Dog – det gjør jo ingenting så lenge jeg ikke skal oppholde meg utendørs i timesvis🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

