Søndagstur i vinden

Gårsdagens tur gikk til Damtjønna i Vassfjellet. Verken allmenntilstanden eller knærne mine tillater noen lange turer for tiden, så planen var å rusle opp til Damtjønna og fyre bål der.

Vel, bålet var bare å glemme. Til det blåste de for mye. Heldigvis hadde vi tatt med en liten termos med kaffe på, men pølsene måtte forbli i sekken.

Damtjønna.

Damtjønna.

Forøvrig har jeg aldri sett så mye folk i dette området som i går. Det er tydelig at flere og flere finner ut at det gjør godt for både kropp og sjel å komme seg ut på tur, bort fra veier og hus. Friluftsliv er virkelig i vinden for tida. Egoisten i meg savner tiden hvor jeg kunne farte relativt alene rundt i bynære markaområder, men jeg innser jo at folkehelsa har godt av utviklingen de siste årene. Så får heller jeg som ikke trives så godt i folksomme markaområder finne nye stier.

Lav oktobersol. Den varmer godt enda.

Lav oktobersol. Den varmer godt enda.

Legg gjerne igjen en kommentar!

