Skogtur igjen – endelig

Dårlige forhold for de som liker å gå på ski.

Dårlige forhold for de som liker å gå på ski.

I dag ble det omsider en liten tur i skogen igjen. Det er en evighet siden sist da kneet mitt har vært lite samarbeidsvillig siden medio september. Skigåing er utelukket for øyeblikket, men jeg håper at jeg innen påske skal kunne klare å gå noen små turer på ski. I Estenstadmarka er det for øyeblikket usedvanlig dårlige forhold for skigåing, men perfekt for å gå fottur oppå gamle, steinharde løyper, og det var akkurat hva vi gjorde da vi ble klar over hvilken elendig forfatning løypene er i. Jeg hadde egentlig planlagt en tur på vei i skogkanten, men ble veldig glad for at turen kunne gås i skogen uten å ødelegge noen skiløyper. Jeg savner virkelig friluftslivet selv om jeg i hverdagen prøver å ikke tenke for mye på det. Da blir jeg hakke gal. Jeg er på ingen måte inaktiv selv om jeg ikke kan utøve friluftsliv i den grad jeg ønsker. 3T er hyppig besøkt både for styrketrening og for cardio på spinningsykkel eller ellipsemaskin, men det kan ikke erstatte friluftslivet. Dog – det er bedre å trene inne enn å sitte stille i sofan hver eneste kveld. Om ikke annet vil treningen sette meg bedre i stand til å gå i fjellet når den dagen kommer.

Sol og blå himmel har ikke vært hverdagskost i det siste, så da får vi bære over med at det blåste hatter og votter i dag.

Sol og blå himmel har ikke vært hverdagskost i det siste, så da får vi bære over med at det blåste hatter og votter i dag.

Lange turen ble det ikke i dag. Det gjelder å ikke bli overivirig bare fordi kneet ikke verker som besatt, men tur er tur, og liten tur er bedre enn ingen tur! Sola varmer igjen og dagene blir stadig lengre. Deilig!

Legg gjerne igjen en kommentar!

