Oppdagelsestur rundt hytta og kneoperasjon

Endelig har jeg fått se litt av hvordan terrenget rundt hytta er. Vi har hittil holdt oss til småturer i hyttefeltet fordi jeg ikke kan gå på ski med mitt vonde kne, men sist helg var skiføret så elendig at vi kunne gå i løypene uten dårlig samvittighet. Løyper var ikke kjørt på en stund og snøen var knallhard, så vi satte knapt spor der vi gikk.

Til tross for dårlig føre var det noen som valgte ski.

Til tross for dårlig føre var det noen som valgte ski.

Det er bare én ting å si: Herlig! I lettskyet, pent vær med lange solgløtt og vindstille tuslet vi i terrenget og nøt utsikten, terrenget, sola og varmen. Blikket falt naturlig på Novola (960 moh). Jeg håper å kunne nyte utsikten derfra i sommer. Usikkerhetsmomentet er kneet som nå er nyoperert. Legen ga meg ikke gode odds når det gjelder toppturer idet han mente at jeg ville komme til å slite med å komme meg ned fra toppene. Ei heller ga han meg mye fremtidshåp. Kneet vil aldri bli bedre, kun verre. Det jeg håper på  nå er at opprenskningen han gjorde i menisk og brusk vil føre til bedring en stund iallefall. Vi får se… Neste uke begynner jeg på ny opptreningen av kneet med hjelp av fysioterapeut. På sikt er det sannsynlig at en kneprotese blir løsningen.

Herlig fjellterreng.

Herlig fjellterreng.

Legg gjerne igjen en kommentar!

