Pinsetur med sekk på ryggen

Jeg tilbringer pinsa alene på hytta, og koser meg glugg ihjæl. Fikk en litt dårlig start på helgen da jeg kom oppover sent fredag kveld og fant at bare halve hytta hadde strøm. Fant ingen feil i sikringsskapet, så lørdag kom det en montør, og etterhvert enda en montør, fra Gauldal Nett for å feilsøke strømforsyningen til hytta. Heldigvis fant de feilen, så utpå ettermiddagen i går var det igjen strøm i hele hytta. Hurra 🙂

Snøfritt enn så lenge.

Snøfritt enn så lenge.

I dag våknet jeg til nydelig blå himmel og sol. Vi har ikke akkurat vært bortskjemte med sol i Trøndelag i vinter og vår, så slike dager som dette må utnyttes – selv om det blåser en litt lei vind.

Med sekk på ryggen (for første gang siden kneet røyk!) gikk jeg rett opp lia i retning Novola for aller første gang siden vi kjøpte hytta. Fulgte stien fra hyttefeltet, men den mistet jeg når det etterhvert begynte å bli ganske mye snø i terrenget. Våt gjennomslagssnø er ikke min favoritt, men i dag var alt greit. Det viktige var at jeg var på tur igjen  med sekk på ryggen, og at skiføret er bortevekk og at det tross alt våres i fjellet.

Mer snø etterhvert som jeg kom opp i høyden.

Mer snø etterhvert som jeg kom opp i høyden.

Kneet taklet strabasene usedvanlig bra så både styrke og stabilitet begynner å bli mer enn godkjent. Til tross for et fungerende kne, droppet jeg å gå på toppen av Novola. Det var fristende, men fornuften vant. Litt mindre snø og litt mer styrketrening, så er jeg der. Plutselig! I dag nøyde jeg meg med å sitte i solveggen ved bua som står ved foten av fjellet. Ned mot hytta valgte jeg en litt annen rute enn jeg kom opp for variasjonens skyld. Nå gleder jeg meg bare til all snøen forsvinner. Da skal nærområdet til hytta utforskes grundig!

Novola i bakgrunnen.

Novola i bakgrunnen.

2 responses to “Pinsetur med sekk på ryggen

  1. Så flott at du er i gang igjen – med et kne som fungerer! Fortsatt god pinse 🙂

    • Ja, det fungerer bedre enn på lenge hvertfall, men det ble nok litt mere smerter i dagene etter turen enn det jeg liker. Dog – kneet funker på et vis, så det er bare å fortsette å trene styrke og ta det litt rolig med turlivet.

Legg gjerne igjen en kommentar!

