Lunch på Grønlia

Sist mandag gikk jeg en rundtur fra Vådan om Grønlia. Planen var å spise lunch på denne markahytten som er den eneste som har åpent på mandager. Sol fra nesten skyfri himmel, så det kunne blitt riktig så hett hadde det ikke hadde vært for en kald nordavind.

IMG_5812

Blomstereng ved Stykket. Akkurat nå er sommeren på sitt mest fargerike. Det er dette jeg lengter etter hele vinteren!

Grusvei hele veien innover til hytta, så kilometrene går fort unna. Idet jeg nærmer meg hytta ser jeg at det er folk overalt. På en mandag? Midt på dagen? Jeg hadde sett frem til en stille og rolig lunch i solveggen, men nå vurderte jeg sterkt å bare gå videre med en gang. Sulten fikk meg imidlertid til å stoppe. Det meste av folket viste seg å være en gruppe på 40 mennesker som skulle spise inne, så når de forsvant inn ble det riktig så trivelig ute.

IMG_0827

En liten collage av noen av bildene jeg tok denne vakre dagen.

Etter lunchen fortsatte jeg rundt Skjelbreia. Ved stien til Klokktjønna tok jeg av og fulgte denne til jeg kom ut på veien mellom Vådan og Hallsetaunet. Da var det ikke langt igjen til bilen. En nydelig dag i marka i et området det er lenge siden jeg har vært i. Det var absolutt på tide å avlegge denne delen av Bymarka en visitt igjen.

IMG_5808

Ved Klokktjønna. Masse vannliljer her som var like ved å blomstre.

Legg gjerne igjen en kommentar!

