Gjensyn med Marenvollen

I nærheten av Harsjøen ligger en seter som i helgene i juni – september serverer middagsbuffet. Denne måtte selvfølgelig prøves, så en overskyet lørdag mot slutten av september kjørte vi innover dalen og fulgte geiteskiltene som var satt opp for å vise vei.

Gjetbergsvollen.

Buffeten består av diverse tradisjonsretter. Det smakte godt, men som alltid med buffeter, preges maten av at den holdes varm over tid. Slike «slitasjetegn» var det ikke på dessertbordet som var særdeles rikholdig og alene verdt prisen på 375 kroner, spør du (søtmonsen) meg!

Etter middagen var det på tide å bevege seg litt og vi kjørte tilbake et stykke der vi kom fra. Ved veien som går inn til Marenvollen parkerte vi og fortsatte innover på veien til fots. Det er ikke lange biten inn til turistforeningshytta, og det er kun noen få hundre meter på sti, resten er vei fra denne siden.

Fjellet Rauhåmmarn (som jeg skulle bestige noe senere på høsten) sett fra veien inn til Marenvollen.

Forrige gang vi var på Marenvollen kom vi gående fra Røros, og det er en dagsmarsj. Hytta sto der akkurat slik som jeg husket, men siden vi ikke hadde med oss DNT-nøkkelen måtte vi nøye oss med  beskue den utenfra.

Marenvollen; selvbetjent DNT-hytte.

På vei tilbake mot bien stoppet vi ved Korstjønna og tok en kaffepause der. Selv om det var gråvær var det nesten helt vindstille og en nydelig stemning ved vannet. Ikke lange turen denne dagen altså, men frisk luft og litt mosjon etter en heavy middag ble det iallefall.

Stille lørdag ved Korstjønna.